Jdi na obsah Jdi na menu
 

Úvod k Final Fantasy

final_fantasy_tactics_logo_by_eldi13-d486ych.png   Velký žlutý opeřenec, hlavní postava s dlouhým mečem, zlý nepřítel, který chce ovládnout vše živé, truchlivé melodie i příběh, náhodné souboje, nebo monstra typu Ifrit, Shiva či Leviathan. Ano, řeč je o "Final Fantasy". Tedy o herní sérii, která sice má u žánrového políčka vyplněno RPG, ale narozdíl od dobře známých západních RPG nikdy nastála a stát nebude na elfech a trpaslících, ale vždy si razila cestu k úspěchu svou vlastní cestou, svým světem a fantazií, která má v mnoha ohledech větší kouzlo a pro nás Evropany i mnohem více příchuť tajemna, než světy klasických západních RPG stojících na základech, které kdysi stanovil a dal jim svá pravidla legendární J. R. R. Tolkien.

final-fantasy-iv-01-artwork.jpg   Final Fantasy je jednou z nejdelších herních sérií všech dob. Hlavní série čítá 15 dílů a spolu s velkým množstvím spin-offů, kompilací a metasérií se utváří obraz neskutečně pestrého a rozsáhlého díla, kterému se počtem dílů nemůže rovnat žádné jiná herní univerzum. Každý další díl posouvá hranice videoherní prezentace vždy o kousek dopředu, a ač si to mnozí ani neuvědomují, tak je dnešní videoherní médium výrazně ovlivněno technolgickým, hratelnostním, příběhovým i hudebním přínosem FF, která vždy využije vše možné, aby zvěčnila svou fantasy a udělala jí nesmrtelný reliéf v každé epoše. U každé jiné hry je perfektcionalistická prezentace a hratelnost to, proč se celá hra vyvíjí, ale u FF je toto vše jen samozřejmost.

amano_party_iii.jpg

   Svým herním obsahem lze FF sice vymezit jako japonské RPG, ale daleko více by se dala označit jako univerzální RPG a hra, protože díly FF série mají tu zvláštní moc a kouzlo, že dokáží ke hraní přinutit i ty hráče, mladší a starší, kteří jinak žánr RPG z duše nenávidí, a dokonce je svést k tomu, že začnou hrát i jiná RPG. To je do jisté míry i ten největší aspekt, který činí z FF nejpřitažlivější a nejoblíbenější herní sérii v dějinách počítačových her. Ještě než se však podíváme na přebohatou a pestrou historii fenoménu Final Fantasy, tak si představme muže, jenž celé toto šílenství začal, a jenž je podepsán pod největšími úspěchy série.

536px-ct_chocobo.png


Otec Final Fantasy série:

   "Nemám to, co je potřeba, abych udělal akční hru. Myslím, že umím daleko lépe vyprávět příběh."
                                                                                                                     Hironobu Sakaguchi

200px-sakaguchi.jpg   Hironobu Sakaguchi je japonský herní designér, režisér a producent. Je znám po celém světě především jako tvůrce série Final Fantasy. Jeho dlouhá herní kariéra trvá již téměř tři desetiletí a pyšní se neuvěřitelnými 100 milióny prodanými hrami.

   Kariéra Sakaguchiho je neodmyslitelně spojena s japonskou firmou Squaresoft (dnes Square - Enix), odkud v roce 2004 po neshodách s vedením odešel a založil nové herní studium zvané Mistwalker.

   Sakaguchi se narodil v roce 1962 a po odchodu ze studií na vysoké škole se stal v roce 1983 zaměstnancem Squaresoft. Velmi brzy se stal hlavním herním designérem studia. V roce 1987 přišel s nápadem na hru Final Fantasy. Hra byla úspěšná po celém Japonsku a nejenže proslavila jeho jméno, ale hlavně zachránila potápějící se Squaresoft. V roce 1991 po vydání a úspěchu Final Fantasy IV v USA byl Sakaguchi jmenován do funkce výkonného viceprezidenta  Squaresoft. Posledním dílem, na kterém se osobně podílel v roli režiséra, byla Final Fantasy V. Až do Final Fantasy IX se však na všech dílech podílel jako producent. V roce 1995 se také stal Prezidentem Squaresoft v USA.

large.jpg   Kromě Final Fantasy se podílel také na dalším legendárním RPG Vagrant Story a zejména populárních sériích Parasite Eve a Kingdom Hearts. Roku 2001 se také ujal režírování prvního CGI filmu na světě. Final Fantasy: The Spirits Within (u nás známá jako Final Fantasy: Esence života) byl však největší propadák, jakého se kdy Sakaguchi účastnil a ztráta přesáhla ohromných 120 miliónů dolarů. Byl to začátek konce a za nedlouho mu právě tato událost zlomila vaz. Po velkém tlaku investorů a vlastníků Squaresoft se Sakaguchi vzdal roku 2004 pozice výkonného viceprezidenta Squaresoft a z firmy odešel. Vzal si s sebou ovšem početný kapitál společnosti a s jeho pomocí vytvořil nové vývojářské studium. Spolu se Sakaguchim odešel i jeho dlouholetý obchodní partner, kolega a přítel Nobue Uematso, který je zlatým písmem zapsán do historie FF především jakožto tvůrce nezapomenutelné hudby.

   V posledních letech se Sakaguchi, Uematso a jejich studio Mistwalker věnují vývoji japonských RPG pro Xbox 360, Nintendo Wii a japonské mobilní telefony. Posledním počinem Sakaguchiho je hra Terra Battle, která vyšla v říjnu 2014 pro iOS a Android, bohužel však pouze v Japonsku...

sakaguchi-terra-battle-smartphones-ann.jpg        
 

 

 
 

 

Poslední fotografie


Facebook

Kontakt



Statistiky

Online: 1
Celkem: 36716
Měsíc: 400
Den: 18